Over Jolanda’s Thuiszorg
Jolanda is een verpleegkundige die uit eigen initiatief na jarenlange ervaring bij verschillende thuiszorgorganisaties te hebben gewerkt vanuit haar zorghart heeft besloten haar eigen wijkteam op te zetten. Jolanda’s Thuiszorg staat voor hoogwaardige, veilige en doelmatige zorg aan huis met betrokken zorgverleners. Er wordt in kleine teams gewerkt waardoor er gemakkelijk aangepast kan worden aan de wensen van de client. Door het werken in kleine teams zal er vaak een vertrouwd en bekend gezicht bij de client thuis zijn.
Een goed zorghart
Met respect voor eigenheid van mensen werkt Jolanda’s Thuiszorg toe naar verbetering, herstel en behoudt van gezondheid en welzijn van de cliënten. Hierbij wordt ervoor gezorgd dat cliënten, waar mogelijk, eigen regie behouden en in hun vertrouwde omgeving kunnen blijven wonen.
De missie van Jolanda’s Thuiszorg is dan ook het verbeteren van het herstel of het behoudt van de gezondheid van cliënten in Rotterdam – Zuid en Albrandswaard.
Innovatie bij Jolanda Thuiszorg
Voor Jolandas thuiszorg vinden wij dat onze cliënten zoveel hun eigen regie moeten behouden ook medewerkers krijgen zoveel mogelijk ruimte voor eigen ideeën en ontwikkeling.
Innovatie is een ruim begrip. Soms is het digitaal, gaat het over apparaten of betekent het iets in werkwijzen.
Voor de introductie van innovaties streven wij naar het gebruik maken van bewezen oplossingen. We maken gebruik van pilots om te toetsen hoe oplossingen het beste geïmplementeerd kunnen worden.
Met data-intelligentie bieden zij praktische inzichten die we direct kunnen toepassen in onze zorgprocessen.
Wij werken met ECD Van PUUR. hier word veel innovatie in gebruikt zoals meet apparatuur. Protocollen, puur voor jou zodat u en uw mantelzorger/huisarts mee kunnen lezen in uw elektronische dossier, wondzorg verbetering ,vergroten van medicatie veiligheid en Tessa (robot voor de thuiszorg).
We zijn officieel erkend leerbedrijf SBB
Als erkend leerbedrijf in de thuiszorg helpen wij actief bij verandering in de zorg. Met veel enthousiasme begeleiden onze praktijkopleider en werkbegeleiders studenten MBO/HBO-zorg in hun stage. Deze MBO/HBO-stagiairs zijn onze toekomstige medewerkers en graag leggen we al vroeg de basis voor meer kwaliteit, tijd en meer persoonlijke thuiszorg.
We hebben al vele leerlingen mogen begeleiden en hebben goede samenwerking met bv Albeda college, Zorg college, Zadkine en Capabel onderwijs.
Hoe houd Jolanda’s thuiszorg haar medewerkers bekwaam
Maar ook op locatie doen we trainingen om onze kennis met elkaar te delen en te oefenen o.a Medilex.
Missie
Jolanda’s Thuiszorg levert persoonlijke verzorging, verpleging en palliatieve zorg aan huis. Wij staan voor hoogwaardige, veilige en doelmatige zorg aan huis met betrokken zorgverleners, met als doel het herstel te verbeteren of gezondheid te behouden.
Visie
Met respect voor eigenheid van mensen werkt Jolanda’s Thuiszorg toe naar verbetering, herstel en behoudt van gezondheid en welzijn van de cliënten. Hierbij wordt ervoor gezorgd dat cliënten, waar mogelijk, eigen regie behouden en in hun vertrouwde omgeving kunnen blijven wonen.
Kernwaarden
Persoonlijke aandacht
Jolanda’s Thuiszorg kijkt naar u persoonlijke situatie en houdt rekening met uw wensen en voorkeur.
Korte lijnen
Kwaliteit van zorg
Ons Zorghart
Betrouwbaar
Loyaliteit
Kleinschalig
Verbondenheid
Cliëntenraad
Jolandas thuiszorg vind uw stem belangrijk uw wensen staan hierbij centraal. De cliëntenraad helpt daarbij. Wij zijn volledig zelfstandig en onafhankelijk.
De Cliëntenraad bestaat uit de Mevrouw E.Landzaad (Voorzitter) en mevrouw Schouten-Kolijn en Mw N Landburg.
Hoe werkt de cliëntenraad ?
De Cliëntenraad hoort graag van u, cliënt of uw naaste betrokkene hoe u de zorg ervaart. Uw signalen zijn een belangrijke informatiebron, net als de eigen waarnemingen van de Cliëntenraad.
De informatie die de Cliëntenraad verzamelt, komt aan de orde in het overleg met de directie. Zo kan worden aangegeven hoe cliënten de zorg ervaren De Cliëntenraad adviseert hen en denkt mee bij het ontwikkelen en veranderen van het beleid. Jolandas thuiszorg neemt de adviezen serieus en moet deze op grond van de wet zorgvuldig wegen. Een afwijzing moet goed onderbouwt worden door de directie.
Meepraten en meebeslissen
De Cliëntenraden behartigen de belangen van u en uw medecliënten. Zij dragen bij aan de verhoging van de kwaliteit van zorg én zijn zij op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. De bevoegdheden van de cliëntenraden zijn vastgelegd in de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen.
Bent u niet tevreden of heeft u een compliment laat het ons weten.
Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent over de zorgverlening die wij u verlenen. Het kan toch voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent. U kunt in gesprek gaan met een betrokken medewerker en/of teamleider. Als een gesprek met de betrokken medewerker of teamleider niet tot de oplossing leidt, kunt u contact opnemen met de directie van Jolandas thuiszorg.
Wij horen dit graag van u, dan kunnen we samen zoeken naar een oplossing want alleen door uw klacht, suggestie of compliment kunnen wij de kwaliteit verbeteren.
Uiteraard mag u ,als dat u voorkeur heeft ook altijd schriftelijk een klacht indienen.
U kunt contact opnemen via info@jolandasthuiszorg.nl of tel 085-1306417